HASIČI
Podpora jednotek sboru dobrovolných hasičů kategorie jednotek požární ochrany II, III a V
Účelem podporovaných aktivit je posílení odolnosti, vybavenosti a připravenosti jednotek sboru dobrovolných hasičů obce kategorie JPO II, III a V pro výkon služby (jedna z možností, nebo více možnosti, dle povahy projektu):
- Posílení odolnosti stávajících a vybudování nových zbrojnic včetně pořízení zařízení a technického a technologického vybavení zbrojnic jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí kategorie JPO II, III a V
- Pořízení materiálně technického vybavení pro výkon činnosti jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí kategorie JPO II, III a V.
Podporované aktivity
A. Výstavba a rekonstrukce požárních zbrojnic,
B. Pořízení požární techniky, věcných prostředků požární ochrany.
Oprávnění žadatelé
- obce, které zřizují jednotky sboru dobrovolných hasičů zařazené do kategorie jednotek požární ochrany II, III a V (§ 29 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů)
DOPRAVA
Infrastruktura pro bezpečnou nemotorovou dopravu
Účelem podporovaných aktivit v této výzvě je výstavba, modernizace, rekonstrukce nebo stavební úpravy komunikace pro pěší či komunikace pro cyklisty.
Cílem této výzvy je zajištění kontinuálního provozu nově postavené, zmodernizované, zrekonstruované nebo stavebně upravené komunikace pro pěší či komunikace pro cyklisty od data ukončení realizace projektu.
Podporované aktivity
A. Výstavba, modernizace a rekonstrukce komunikace pro pěší v trase nebo v křížení pozemní komunikace s vysokou intenzitou dopravy
B. Zvyšování bezpečnosti nemotorové dopravy stavebními úpravami komunikací pro pěší a pro cyklisty a instalací prvků zklidňujících dopravu v nehodových lokalitách
Oprávnění žadatelé
- obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
- kraje; organizace zřizované nebo zakládané kraji;
VZDĚLÁVÁNÍ
Infrastruktura základních škol ve vazbě na odborné učebny a učebny neúplných škol
Účelem výzvy je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti základního vzdělávání a zvýšení její dostupnosti. S podporovanými cíly:
- Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro přírodní vědy
- Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro polytechnické vzdělávání
- Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro cizí jazyky
- Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro práci s digitálními technologiemi
- Zkvalitnění vnitřní konektivity školy, zabezpečení připojení k internetu
- Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury školní družiny / školního klubu
- Využívání odborné učebny minimálně 75 % časového využití pro formální výuku a neformální vzdělávání odborných předmětů v oblasti přírodních věd nebo polytechnického vzdělávání nebo cizího jazyka nebo práce s digitálními technologiemi
- Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro učebny neúplných škol
- Vznik či modernizace zázemí pro komunitní aktivity
Podporované aktivity
-
- Vybudování, modernizace a vybavení odborných učeben ZŠ ve vazbě na přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky, práce s digitálními technologiemi
- Vnitřní konektivita škol
- Školní družiny a školní kluby
- Učebny neúplných škol
- doprovodná část projektu: budování a modernizace zázemí
- o pro školní poradenská pracoviště a pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (např. klidové zóny, reedukační učebny);
- o pro pedagogické i nepedagogické pracovníky škol vedoucí k vyšší kvalitě vzdělávání ve školách (např. kabinety);
- o vnitřního i venkovního pro komunitní aktivity při ZŠ vedoucí k sociální inkluzi
…
Odborné učebny ZŠ
Podporované odborné oblasti vzdělávání (přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky, práce s digitálními technologiemi) jsou vázány na vzdělávací oblasti a obory Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV):
- Jazyk a jazyková komunikace (Cizí jazyk, Další cizí jazyk),
- Člověk a jeho svět,
- Matematika a její aplikace,
- Člověk a příroda (Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis),
- Člověk a svět práce,
- Umění a kultura (pouze obor Výtvarná výchova),
- Enviromentální výchova.
Učebny neúplných škol
Neúplnou školou se v IROP rozumí základní škola, která neposkytuje z organizačních důvodů vzdělávání ve všech devíti ročnících, přičemž organizační důvody mohou být např. demografické, personální a prostorové.
Neúplnou školou se v IROP rozumí také základní škola s malotřídním uspořádáním, tj. škola která alespoň v jedné třídě vzdělává žáky z více ročníků (nemyšlena učebna jako prostor, ale třída jakožto organizační jednotka, která má svůj třídní výkaz, dle školského zákona).
Oprávnění žadatelé
- kraje; obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané kraji; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; nestátní neziskové organizace, které minimálně 2 roky bezprostředně před podáním žádosti nepřetržitě působí v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb; církve; církevní organizace; organizační složky státu; příspěvkové organizace organizačních složek státu; školské právnické osoby; ostatní právnické osoby, vykonávající činnost škol a školských zařízení, zapsané v Rejstříku škol a školských zařízení (např. akciové společnosti, komanditní společnosti, společnosti s ručením omezeným, veřejné obchodní společnosti)